Bekijk onze LinkedIN account

Onder(zoek) de hamer

Wanneer een organisatie failliet gaat of vrijwillig de inboedel wenst te verkopen, dan is Troostwijk al vele jaren dé partij om dit voor de opdrachtgever te doen. Troostwijk organiseert internationaal veilingen, waarbij industriële ‘auctions’ een specialiteit zijn. Daarbij gaat Troostwijk tot het uiterste voor de opdrachtgever. Maar hoe klantgericht worden de kijkende en kopende partijen benaderd door de medewerkers van Troostwijk? Wat ervaren zij? Waar Troostwijk vroeger alleen te maken had met handelaren en opkopers, is de klantenkring door veilingen op het internet veel uitgebreider. Wat betekent dit in de praktijk voor de klantgerichtheid?

De opdracht voor Cenergy was helder: beoordeel de klantgerichtheid als kijkende en kopende klant en gebruik de uitkomsten voor een trainingstraject.

Mystery Medewerkers van Cenergy hebben Mystery Visits uitgevoerd tijdens kijkdagen die voorafgaand aan de veilingen plaatsvinden. Ook zijn er door hen Mystery Mails verstuurd en is de website beoordeeld, onder andere door mee te doen aan biedingen via internet. En tenslotte is er een serie Mystery Calls gedaan. Voor Cenergy is dit een mooie opdracht. Omdat er kennis is gemaakt met een nieuwe branche.

De uitkomsten van het onderzoek zijn eerst met de directie en het management besproken. Daarna hebben alle Troostwijk medewerkers een training gevolgd, waarbij onder andere de resultaten van het onderzoek zijn besproken. De organisatie heeft op deze manier concrete handvatten gekregen om verder te professionaliseren. We weten zeker dat een volgende onderzoeksronde zal aantonen dat hierin grote stappen zijn gemaakt!



Geef een reactie