Bekijk onze LinkedIN account

Lef, durf en dapperheid

Cenergy begeleidt veel organisaties met het formuleren van hun missie en visie. Van daaruit worden strategische jaardoelen gesteld om met hospitality en organisatieontwikkeling aan de gang te gaan. Bij het formuleren van een missie en visie raken we altijd de kernwaarden van de organisatie. Ze omschrijven vaak de cultuur waar de ondernemer of directeur naar toe wil.

Wat blijkt? Bijna altijd staat daar een waarde in als ‘proactief’, ‘verantwoordelijk’ of ‘besluitvaardig’. Wanneer wij daarop doorvragen, komen we steeds uit bij ‘lef’: één van de tien manifestwoorden (en -waarden) van Cenergy. Organisaties zien hun mensen liever actief dan reactief, liever ‘actie dan geen actie’. Dat begrijpen wij. Zeker in het kader van klantgerichtheid en hospitality: bij een vraag of klacht van een klant moet je als medewerker handelen. Of bij het behalen van nieuwe doelen wil je dat medewerkers zelf aan zet zijn.

Een vraag die daarbij naar voren komt: is ‘lef’ aan te leren of is dit een karaktertrek? Is het nurture of nature? Wat vind jij? Ben je hierbij iemand die denkt en doet vanuit een fixed mindset: iemand is zoals hij is. Of ben jij iemand die handelt vanuit een growth mindset: iemand kan het nú nog niet…? Wij horen het graag.

 



Geef een reactie