Bekijk onze LinkedIN account

Interview Co Stouten en Patricia Spithoven

Kunnen jullie Stouten en Wijnen introduceren?

Wij zijn de dienstverlener op het gebied van ondernemersadvies en accountancy. We willen onze klanten ontzorgen op het gebied van financieel advies en HR-advies. Ondernemers begeleiden in de bedrijfsvoering en financiën. Klanten kunnen Stouten en Wijnen ervaren doordat wij ze bij de hand nemen. Goed terugkoppelen en intensief contact met de klant is cruciaal. Ontzorgen en duidelijke afspraken maken zijn onze triggers. Klanten zoeken zekerheid, juist als het gaat om management en financiën. Wij bieden klanten vertrouwen en zekerheid.

Wat was de aanleiding voor de samenwerking met Cenergy, en wat was jullie vraag aan Cenergy?

Per 1 januari ben ik (Patricia) partner geworden. Toen wilden we opnieuw goed onder woorden kunnen brengen wat ons ons maakt. Wat typeert Stouten en Wijnen? We wilden verder komen als bedrijf en daarvoor een gezamenlijke visie en strategie ontwikkelen. We hebben Cenergy gevraagd om ons daarbij te helpen. Charlotte was ooit op onze klantenbijeenkomst en zo zijn de contacten met Cenergy ontstaan. Zij durven op een leuke en opbouwende manier kritisch te zijn. En aangezien wij ook geen accountants zijn die zonder meer met de klant meepraten waarderen wij die kritische houding ook in hun. Cenergy paste bij ons. Strategie en visie kan je heel groot maken, maar Cenergy is goed in relativeren, die maken het goed passend voor ons. Daarnaast wilden we onze medewerkers meenemen in ons enthousiasme en plezier. En zo zorgen voor een eenduidige uitstraling, zowel intern als naar buiten. Daarin hebben we met behulp van Cenergy stappen gemaakt.

Wat heeft Cenergy voor en met jullie gedaan?

Ons zelfvertrouwen is enorm toegenomen. Jezelf niet wegcijferen. Luisteren naar de klant is cruciaal. Dat gaat steeds meer leven in de organisatie. Goede vragen aan de klant stellen. En de antwoorden niet zelf invullen maar de klant aan het woord laten. Dankzij de trainingen van Cenergy zijn we op dat vlak gegroeid. En behalve dat wij onze visie en doelstellingen gevormd hebben heeft ook iedere afdeling zijn eigen doelstellingen geformuleerd. Cenergy werkte niet alleen met ons, maar was betrokken bij de hele organisatie.

Wat leverde het jullie op?

We zien meer enthousiasme in de organisatie. De kernwaarden gaan leven. Duidelijkheid in de organisatie. We hebben meer focus. Dat je je dagelijks afvraagt dat wat je doet ook inderdaad past in de lange termijn doelstellingen van de onderneming. Wat we voor bedrijf willen zijn voor ogen hebben en dat concreet omzetten in beleid en in de keuzes die we maken, bijvoorbeeld met het al of niet aanpakken van projecten. Behalve dat het intern gericht is is het ook extern gericht. Het lukt ons nu om dat enthousiasme over te brengen naar klanten. Gisteren kreeg ik nog van een klant terug dat het eigenlijk amper over de cijfers ging en dat financiën geen saai onderwerp bleek te zijn. Het is mooi om dat terug te horen van een klant. Op dat moment heeft Cenergy meerwaarde gecreëerd.

Hoe gaan jullie hier mee verder?

Onder andere door Charlotte en Gerwin nog een keer bij ons langs te laten komen. We hebben hen gevraagd om een voorstel te doen hoe ze ons scherp kunnen houden. We realiseren ons ook dat we deze verbetering moeten vasthouden en verwachten dus ook enig ‘onderhoudswerk’ van Cenergy op dit gebied.

Welke tip heb jij hierover voor anderen?

We hebben het werken met Cenergy als heel prettig ervaringen. Cenergy’s motto is ‘Doen!’. En dat is ook zo. Ga het gewoon doen. De creativiteit van Cenergy brengt ons verder. Ze denken buiten de gebaande paden.

Wat blijft jullie bij in de samenwerking met Cenergy?

De prettige samenwerking waarbij we op één lijn zaten. Creatief en kritisch vinden we belangrijk en in die zin is Cenergy een goede partner.

Vanwaar de luchtvaart metafoor die ik in jullie huisstijl terug zie?

Ik ben luchtvaartfan (Co). Maar het is ook om te boeien. Cijfers kunnen als saai ervaren worden. Maar het gaat niet alleen om de cijfers. In de luchtvaart zit een enorme ontwikkeling. En wij zoeken ook naar de ontwikkeling en de kansen in de bedrijven van onze klanten. Wij willen hen begeleiden om verder en hogerop te komen.



Geef een reactie