Bekijk onze LinkedIN account
Bij gastvrijheid draait het om gedrag.
En dat is te leren!

Hospitality training

Bij gastvrijheid draait het om gedrag. En dat is te leren! Hoe communiceren jullie met klanten, gasten of patiënten? Hoe ga jij met je collega’s om? Op welke manier wordt er leiding gegeven? Al deze aspecten samen bepalen in hoeverre jouw organisatie gastvrij is. Van het management tot aan de werkvloer: bij hospitality building draagt iedereen zijn steentje bij. Gastvrij gedrag leer je door te oefenen.

Cenergy biedt op maat gemaakte trainingen en workshops aan. Daarvoor gebruiken we jullie strategie als uitgangspunt. Wat is jullie missie, hoe is de visie op ‘medewerkersinzet’ en welke rol speelt persoonlijke ontwikkeling daarin? Vervolgens vertalen we dat naar gedrag en vaardigheden die nodig zijn om aan de verwachtingen van jullie klant te voldoen.

Vaak beginnen onze opleidingstrajecten bij het management. De leidinggevenden fungeren als ambassadeurs voor de rest van de organisatie. Samen met hen motiveren wij jullie medewerkers om het beste uit zichzelf te halen en plezier te beleven in gastvrij gedrag. Het trainen van hospitality levert een win-win-win situatie op. Van de leidinggevenden, de medewerkers, tot aan de gasten. Iedereen profiteert!

Neem contact op






Trainingen

Klantgerichtheid

Sommigen noemen het hospitality, anderen gastvrijheid, klantgerichtheid, servicegerichtheid, klantvriendelijkheid, patiëntgerichtheid of bewonerstevredenheid. Hoe je het ook noemt, het is essentieel om jouw doelgroep een positieve ervaring te bezorgen om ze aan jullie organisatie te binden.

Met onze trainingen helpen wij je om het contact met de ontvanger van jullie dienstverlening (oftewel; de klant, gast, bezoeker) te verbeteren. Wat zijn de verwachtingen van de klant? En hoe maak je deze waar, of overtref je die zelfs? Het gedrag van jouw medewerker is bepalend voor een klantgerichte organisatie. En gedrag is aan te leren!

Wij bieden deze trainingen klantgerichtheid aan:
– Klantgericht Denken en Doen
– Klantgericht Telefoneren
– Voorbeel(dig) Gedrag
– Attentie Gasten in de Zaal
– Bezoekersgericht zijn op de Beurs
– Patiëntgerichtheid in de Praktijk
– Omgaan met Klachten en Bezwaren
– Omgaan met Agressie (met acteur)
– Excellente Commerciële Dienstverlening
– Jouw rol in servicegerichtheid
– Innovatie en Gastheerschap
– Workshops do’s en don’ts in klantbenadering
– Belevingsgericht presenteren
– Training hospitality: wat merkt de klant?
– Training Zakelijke Etiquette en Omgangsvormen
– Workshop Tafel Etiquette
– On the job coaching
– Meet the guest: een persoonlijke ontmoeting met echte klanten

Verkoop

Wil je de verkoopvaardigheden van jouw team verhogen? Investeer dan in een verkooptraining. Wij verzorgen verkooptrajecten waar de juiste vaardigheden aangeleerd worden maar waar ook bewustwording aan bod komt: welke invloed heb jij om de potentiële klant, gast, leerling, cliënt aan jouw organisatie te binden? Hoe benut jij verkoopkansen?

Voorbeelden van onze verkooptrainingen:
– NO EXCUSES! – bewezen totaalaanpak voor hotels!
– Commercieel Denken & Doen
– Omzetverhogend verkopen
– Suggestieve verkoop
– Marktgericht Denken & Doen
– Commercieel telefoneren
– (On the job) Cold Calling
– Omgaan met reviews
– Social Media strategie
– Een geslaagde beurs
– Schrijfworkshop: dichter bij de lezer
– On the job coaching
– Relatiebeheer
– Overtuigend onderhandelen
– Overtuigend offreren
– Yield invoeren en uitvoeren
– Actieve verkoop Front Office en reserveringen
– Commercieel schriftelijk communiceren
– Attentie gasten in de zaal!
– Professioneel voorlichten

Leidinggeven

Leidinggeven is een echt vak. Niet iedereen beschik van nature over de juiste kwaliteiten, maar het is wel te trainen! Wij bieden verschillende trainingen aan speciaal voor leidinggevenden (in spe). Daarbij draait het naast kennisdeling vooral om het oefenen van praktische vaardigheden.

Maakt jouw organisatie een grote verandering mee of vind je het lastig om nieuwe medewerkers op de juiste manier in te werken? Ook op dit gebied bieden wij trainingen aan.

Voorbeelden van onze trainingen leidinggeven:
– Situationeel Leidinggeven
– Motiverend Leidinggeven
– Coachend Leidinggeven
– Verandermanagement
– Inwerken van nieuwe medewerkers
– Train The Trainer (met trainershandboek)
– Time Management Technieken
– Persoonlijke Effectiviteit
– Maken van een Marketing- en Salesplan
– Teambuilding workshops
– Effectief werkoverleg
– Leidinggeven op afstand
– Duidelijkheid in Leidinggeven
– Workshop samen verantwoordelijk
– Merkwaardenlaadsessie
– Workshop Sturing geven aan gedrag

Train The Trainer Cenergy

Train The Trainer

Geweldige opleidingen
Cenergy verzorgt al ruim 15 jaar op maat gemaakte trainingen en workshop waarin gastvrij, verkoop- en leidinggevend gedrag centraal staat. Dat is immers te leren en dat leer je door vooral te oefenen.

Steeds vaker worden wij benaderd door professionals, die graag door ons getraind of gecoacht willen worden om het vak van trainer (nog beter) onder de knie te krijgen. Veelal gaat het om voormalige deelnemers van één van onze opleidingen, interne trainers bij organisaties of ZZP’ers, die zichzelf verder willen ontwikkelen als vakbekwame en professionele trainer.

Omdat Cenergy gelooft in het delen van kennis hebben wij hiervoor een succesvol opleiding- en coachingstraject ontwikkeld. Negen maanden gaan we met elkaar aan de slag om jou de fijne kneepjes van het trainersvak bij te brengen.

Doelen van de opleiding

  • Je leert hoe je een kwalitatief hoogwaardige training verzorgt
  • Je bent in staat om goed de informatie en leerstof over te brengen
  • Je leert en krijgt inzicht in de succesvolle en bewezen Cenergy-opleidingsmethodieken
  • Je bent in staat om je eigen opleiding te schrijven en te ontwikkelen
  • Je krijgt meer zelfvertrouwen als trainer door praktische cases en praktijkoefeningen
  • Na het volgen van deze opleiding voldoe je aan het ‘Cenergy-keurmerk’ en kan Cenergy jou actief inzetten als trainer bij haar opdrachtgevers

Voor wie is deze opleiding bestemd?
De opleiding is bedoeld voor alle professionals in de dienstverlenende sectoren, die kennis, vaardigheden en gedrag willen overdragen door middel van opleiding, zoals:

  • Interne trainersfunctie bij bedrijven, instellingen en organisaties
  • Zelfstandige trainers
  • Startende trainers en ervaren trainers: kortom, mensen die door middel van eigen training anderen willen ontwikkelen.

Hoe ziet het programma er uit?
De opleiding is vooral praktisch van opzet. Er is veel ruimte om voorbeelden uit de praktijk te bespreken en eigen leervragen centraal te stellen.  Je krijgt oefeningen, die je thuis kunt voorbereiden. Op de praktijkdagen oefenen we voorkomende trainingssituaties aan de hand van real-life praktijkvoorbeelden. Kortom: praktijkgericht, oefeningen en rollenspelen.

Het programma bestaat onder meer uit:

  • Jouw leervragen, die centraal staan (ook afhankelijk van de trainerservaring)
  • Het maken van je eigen training, die je in de markt kunt zetten
  • Het doel van trainen en een training
  • Didactische grondprincipes
  • Presentatievaardigheden, als onderdeel van jouw trainersvaardigheden
  • Leerstijlen en leercyclus: Kolb en anderen
  • Effecten op het leerproces
  • Het ontwerpen en opzetten van een training
  • Opleidingsmaterialen, energizers en werkvormen
  • Groepsdynamica (onder meer interactie creëren, omgaan met tijd etc.)
  • Lastige situaties
  • Evalueren (op welke niveaus en wat doe je er mee?)
  • Oefenen, oefenen… en nog eens oefenen
  • Mee op salesgesprekken (eigen leads) – dus ook echt doen!

Jouw trainer en mentor: Charlotte
Jouw contactpersoon voor de opleiding is Charlotte van Ommen van Guijlik – Eggink. Zij is mede-oprichter van Cenergy en verzorgt al ruim 20 jaar opleidingen voor zeer uiteenlopende dienstverlenende bedrijven. Op onderdelen worden er gastcolleges verzorgd door andere, gepassioneerde trainers.

Charlotte

Charlotte is jouw persoonlijke begeleider en aanspreekpunt. Jullie contactmomenten blijven niet uitsluitend beperkt tot de groepsopleidingen of persoonlijke sessies, maar ook daarbuiten kun je te altijd een beroep op haar doen via een telefoontje, Whatsapp bericht of een extra online sessie.

Duur van de opleiding
De opleiding duurt in totaal 9 maanden en start in september 2020.

Locatie
Eén dag per maand word je verwacht in onze speciale opleidingsruimte in Eerbeek. Je kunt gemakkelijk voor de deur parkeren en uiteraard dragen wij zorg voor een heerlijke lunch. Het is extra leuk om studiegenoten te ontmoeten, waarmee je ook buiten de gezamenlijke opleidingen opdrachten uitwerkt in groepjes.

Studiebelasting
Onze ervaring is dat je gemiddeld 20 uur per maand aan de opleiding besteedt. Dit is inclusief het uitwerken van opdrachten (huiswerk) en het bijwonen van de maandelijkse praktijkdag.

Lesmateriaal
Je ontvangt van ons al het benodigde lesmateriaal steeds digitaal.

Certificaat
Aan het einde van de opleiding is er een ‘proeve van bekwaamheid’: je voert een deel van je eigen training uit. Je publiek is een commissie van minimaal twee ervaren trainers, die je meteen tops en tips geven. Nadat jij je training én de Train The Trainer opleiding met een positief resultaat hebt afgesloten, ontvang je het ‘Cenergy Trainer Certificaat’ en mag jij je vanaf dat moment Cenergy-trainer noemen!

Bijkomende voordelen zijn dat:

  • Wij je actief aanprijzen en inzetten bij onze opdrachtgevers
  • Je gebruik mag maken van het verkregen Cenergy trainersmateriaal
  • Je ons Office en onze opleidingsruimte mag gebruiken tegen gereduceerde tarieven
  • Je altijd een beroep kunt doen op onze kennis en ervaring
  • Je wordt uitgenodigd voor een jaarlijkse ‘fresh-up’ opleiding / trainersevent
  • En nog veel meer…

Investering
Voor het volgen van deze opleiding bieden wij twee mogelijkheden:

  • Groepsopleiding: bestaande uit 9 groepssessies met diverse groepsopdrachten
  • Persoonlijke coaching: bestaande uit 10 persoonlijke sessies met online contactmomenten tussen jou en je trainer.

De groepsopleiding staat bol van praktijkvoorbeelden en oefeningen uit de praktijk.

De persoonlijke coaching is vooral geschikt voor trainers met persoonlijke leervragen.

Groepsopleiding

De eenmalige investering bedraagt € 1.995,- exclusief BTW (of via gespreid betalen over 9 maandelijkse termijnen van € 235,-, exclusief BTW), inclusief lesmateriaal, 9 groepsopleidingsdagen en lunch. De groep bestaat uit maximaal 6 deelnemers. De groepsopleidingsdagen worden gegeven in Eerbeek.

Persoonlijke coaching

De eenmalige investering bedraagt € 2.250,- exclusief BTW (of 9 maandelijkse termijnen van € 265,-, exclusief BTW), inclusief lesmateriaal.

Afhankelijk van de voorkennis kun je ook kiezen voor een intensieve opleiding (bijvoorbeeld twee sessies per maand), waarbij je de opleiding in 5 maanden afrondt.

Waarom is het volgen van deze opleiding zeer waardevol?
Caroline Stoer, eigenaar van Stoer Hospitality & Events vertelt waarom het volgen van deze opleiding de beste investering is voor jouw verdere ontwikkeling als trainer:

“Ik ben heel blij dat ik van Charlotte een opleiding ‘Train The Trainer’ heb gekregen. Ik voel me op deze manier nog meer klaar voor nieuwe klanten en opleidingen die weer gaan komen. Zij weet als geen ander de juiste zeilen bij te zetten, zodat je je nog meer voorbereid en zelfverzekerd voelt. Na het afronden van de opleiding voel ik me energieker en zelfverzekerder. Ik zit vol met nieuwe tips & tricks, dus ik heb nu al zin in het geven van nieuwe trainingen!”

Schrijf je vandaag nog in!
Voor meer informatie of een inschrijving kun je contact met Cenergy opnemen via onze contactmogelijkheden. Natuurlijk kun je ook meteen Charlotte een mail sturen: charlotte@cenergy.nl.

Workshops strategie

Hoe geef je richting aan je strategie, en nog belangrijker: hoe implementeer je deze strategie? De omgeving waarin jouw organisatie actief is, verandert continu. Daarom is het noodzakelijk dat de organisatie zich blijft ontwikkelen. Vaak is dit op het gebied van structuur en cultuur. Wij hebben veel ervaring met strategische aanpakken.

Een greep uit de workshops zijn:
– Missie en Visie
– Strategische doelen
– Van Doelstelling naar Doen
– Waarden en normen

Gesprekstechnieken & Communicatie

Communicatie is veel meer dan praten alleen. Non-verbale communicatie is net zo belangrijk! Hoe zijn de communicatieve vaardigheden binnen jouw organisatie ontwikkeld? Hoe spreek je elkaar aan en hoe voer je bijvoorbeeld een slecht-nieuwsgesprek?

Wij helpen je bij het professionaliseren van jouw communicatie, zowel extern als intern. Door aandacht te besteden aan communicatie wordt vaak een cultuurverandering in gang gezet. Daarbij wordt eerst naar het concrete gedrag gekeken, dan worden er afspraken gemaakt en vervolgens spreek je elkaar erop aan.

Onze trainingen en workshops (zowel één op één als in teamverband):
– Gesprekstechnieken
– Goed in gesprek: functionerings- en beoordelingsgesprekken
– Goed in gesprek: Werving en Selectiegesprekken
– Goed in gesprek: Slecht-nieuwsgesprekken
– Goed in gesprek: Exitgesprekken
– Effectief Vergaderen
– Professioneel Presenteren
– Solliciteren vol zelfvertrouwen
– Teambuilding workshops
– Interne Klantgerichtheid – Collegialiteit
– Aanspreken van elkaar
– Werken en Versterken (outdoor)
– Persoonlijke presentatie & profilering; Imago building met non-verbale communicatie door authentieke en professionele uitstraling

Individuele coaching

Ook voor één op één begeleiding kun je bij ons terecht. Wij bieden altijd maatwerk aan en gaan daarbij uit van jouw leerdoelen. Welke competenties wil jij verder ontwikkelen? Onze coaches zijn zeer ervaren en bieden praktische handvatten die je direct kunt inzetten.

Wij bieden coaching op het gebied van:
– Leidinggeven
– Sales- en verkoopvaardigheden
– Ondernemerschap
– Loopbaankeuzes en sollicitatieprocedures
– Trainer competenties

Workshop teambuilding

Het doel van deze eendaagse workshop is om elkaar beter te leren kennen. Jullie gaan elkaars individuele kwaliteiten en competenties ontdekken en inzetten voor gezamenlijk teamwerk. We gebruiken daarbij deze onderwerpen en werkvormen:

  • Het Johari venster: de werking van communicatie en openheid in een team. Waar sta ik?
  • Opdracht Wapenfeiten: wat weet je nog niet van mij en wat leer ik van jou?
  • De ontwikkelfasen van een team: forming, storming, norming en performing. Hoe raakt dit ons als team?
  • Een communicatieopdracht, waarin samen tot een oplossing gekomen moet worden. Hoe gaat dat en wat is ieders rol?
  • Aanspreken en feedback geven: niet makkelijk, wel nodig. Hoe doe je dat op een goede manier?
  • Kwaliteitenspel: wat ziet de ander in jou en waar liggen ontwikkelkansen? Zeg het!

We organiseren verder een leuke en uitdagende activiteit. De besproken kwaliteiten en competenties van de individuele teamleden kunnen zo in de praktijk ingezet worden. Hoe werken we samen?

Als avondactiviteit bieden wij onder andere de volgende opties:
Escape room: samen proberen uit een themaruimte te komen, dus creativiteit en goede communicatie is nodig! Ieders kracht moet worden ingezet. Napraten gegarandeerd!
Koken: wat schaft de pot? Onder leiding van een culinair specialist bereid je met elkaar een diner waarbij ieder zijn talent kwijt kan. Let op: met gekke opdrachten tussendoor.
Schapen drijven: met echte schapen, een herdershond en een professionele schaapherder die het voordoet. Een onvergetelijke ervaring met directe feedback… van schapen!
Schilderen: samen werken aan één opdracht. Overleggen moet. Als groep bedenk je vormen en schilderstijlen (van verfsmijten tot een beeldmerk ontwerpen). Output: een groot schilderwerk, wat deelbaar is en waarvan elke deelnemer een stuk meekrijgt.
Filmen & vloggen: een professional leert jullie korte en krachtige filmboodschappen op een technisch goede manier te maken. Te gebruiken voor een eigen YouTube kanaal of intranet. Hoe creatief is het team? Leuk en leerzaam!
Zeilen: kom met je team aan boord van een prachtig zeilschip. Voel de wind en het water op je gezicht, terwijl je zelf aan het roer staat. Vol energie praat je daarna door met je team over de plannen voor de toekomst. Het zeilen doe je onder leiding van de schipper, het doorpraten onder begeleiding van ons.

Graag maken wij een (prijs)voorstel op maat, inclusief begeleiding en een trainer van Cenergy.

Online training persoonlijke effectiviteit

In 8 weken weer IN CONTROL!
Het IN CONTROL online programma helpt ondernemers, leidinggevenden en medewerkers om in 8 weken weer controle en grip te krijgen op taken en activiteiten. Wat levert het op? Rust in je hoofd, overzicht en structuur, je hebt minder last van stress, bespaart tijd en bereikt je doelen op een slimmere manier.

Via video’s, opdrachten en checklists doorloop je het programma in je eigen tempo. Tijdens de eerste 8 weken kan je inbellen tijdens de online coaching calls om specifiek in te gaan op de problemen waar jij tegenaan loopt. Binnen een maand heb je de investering er al uit.

Speciaal aanbod voor relaties van Cenergy
Samen met onze trainer Eva Rietbroek bieden we je een interessante korting aan op dit trainingsprogramma. Neem voor meer informatie contact op met ons via info@cenergy.nl.

Meer lezen?

Nieuwe opleiding: Train The Trainer

Cenergy verzorgt al ruim 15 jaar op maat gemaakte trainingen en workshop waarin gastvrij, verkoop- en leidinggevend gedrag centraal staat. Dat is immers te leren en dat leer je door vooral te oefenen. Steeds vaker worden wij benaderd door professionals, die graag door ons getraind of gecoacht willen worden om het vak van trainer (nog

Individualisering in opleidingenland

Persoonlijke opleidingsplannen, één op één begeleiding en persoonlijke coaching: het gebeurt steeds meer. Wat dat betreft is er een beweging gaande in opleidingsland: naar individualisering. ‘Op maat’ begeleiding per persoon wordt steeds belangrijker.

Training of cursus kost gemiddeld 1.000 euro per werknemer

Ook gelezen in het nieuws: bedrijven die werknemers laten deelnemen aan cursussen, zijn daar gemiddeld 1.000 euro per werknemer aan kwijt. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. “Er zit nauwelijks verschil in de gemiddelde uitgaven voor opleidingen tussen grote en kleinere bedrijven. Concerns met meer dan 250 werknemers trekken per arbeidskracht maar 100 euro meer uit dan kleinere bedrijven.”