Bekijk onze LinkedIN account
Bij gastvrijheid draait het om gedrag.
En dat is te leren!

Hospitality training

Bij gastvrijheid draait het om gedrag. En dat is te leren! Hoe communiceren jullie met klanten, gasten of patiënten? Hoe ga jij met je collega’s om? Op welke manier wordt er leiding gegeven? Al deze aspecten samen bepalen in hoeverre jouw organisatie gastvrij is. Van het management tot aan de werkvloer: bij hospitality building draagt iedereen zijn steentje bij. Gastvrij gedrag leer je door te oefenen.

Cenergy biedt op maat gemaakte trainingen en workshops aan. Daarvoor gebruiken we jullie strategie als uitgangspunt. Wat is jullie missie, hoe is de visie op ‘medewerkersinzet’ en welke rol speelt persoonlijke ontwikkeling daarin? Vervolgens vertalen we dat naar gedrag en vaardigheden die nodig zijn om aan de verwachtingen van jullie klant te voldoen.

Vaak beginnen onze opleidingstrajecten bij het management. De leidinggevenden fungeren als ambassadeurs voor de rest van de organisatie. Samen met hen motiveren wij jullie medewerkers om het beste uit zichzelf te halen en plezier te beleven in gastvrij gedrag. Het trainen van hospitality levert een win-win-win situatie op. Van de leidinggevenden, de medewerkers, tot aan de gasten. Iedereen profiteert!

Neem contact op






Trainingen

Klantgerichtheid

Sommige noemen het hospitality, anderen gastvrijheid, klantgerichtheid, servicegerichtheid, klantvriendelijkheid, patiëntgerichtheid of bewonerstevredenheid. Hoe je het ook noemt, het is essentieel om jouw doelgroep een positieve ervaring te bezorgen om ze aan jullie organisatie te binden.

Met onze trainingen helpen wij je om het contact met de ontvanger van jullie dienstverlening (oftewel; de klant, gast, bezoeker) te verbeteren. Wat zijn de verwachtingen van de klant? En hoe maak je deze waar, of overtref je die zelfs? Het gedrag van jouw medewerker is bepalend voor een klantgerichte organisatie. En gedrag is aan te leren!

Wij bieden deze trainingen klantgerichtheid aan:
– Klantgericht Denken en Doen
– Klantgericht Telefoneren
– Voorbeel(dig) Gedrag
– Attentie Gasten in de Zaal
– Bezoekersgericht zijn op de Beurs
– Patiëntgerichtheid in de Praktijk
– Omgaan met Klachten en Bezwaren
– Omgaan met Agressie (met acteur)
– Excellente Commerciële Dienstverlening
– Jouw rol in servicegerichtheid
– Innovatie en Gastheerschap
– Workshops do’s en don’ts in klantbenadering
– Belevingsgericht presenteren
– Training hospitality: wat merkt de klant?
– Training Zakelijke Etiquette en Omgangsvormen
– Workshop Tafel Etiquette
– On the job coaching
– Meet the guest: een persoonlijke ontmoeting met echte klanten

Verkoop

Wil je de verkoopvaardigheden van jouw team verhogen? Investeer dan in een verkooptraining. Wij verzorgen verkooptrajecten waar de juiste vaardigheden aangeleerd worden maar waar ook bewustwording aan bod komt: welke invloed heb jij om de potentiële klant, gast, leerling, cliënt aan jouw organisatie te binden? Hoe benut jij verkoopkansen?

Voorbeelden van onze verkooptrainingen:
– NO EXCUSES! – bewezen totaalaanpak voor hotels!
– Commercieel Denken & Doen
– Omzetverhogend verkopen
– Suggestieve verkoop
– Marktgericht Denken & Doen
– Commercieel telefoneren
– (On the job) Cold Calling
– Omgaan met reviews
– Social Media strategie
– Een geslaagde beurs
– Schrijfworkshop: dichter bij de lezer
– On the job coaching
– Relatiebeheer
– Overtuigend onderhandelen
– Overtuigend offreren
– Yield invoeren en uitvoeren
– Actieve verkoop Front Office en reserveringen
– Commercieel schriftelijk communiceren
– Attentie gasten in de zaal!
– Professioneel voorlichten

Leidinggeven

Leidinggeven is een echt vak. Niet iedereen beschik van nature over de juiste kwaliteiten, maar het is wel te trainen! Wij bieden verschillende trainingen aan speciaal voor leidinggevenden (in spe). Daarbij draait het naast kennisdeling vooral om het oefenen van praktische vaardigheden.

Maakt jouw organisatie een grote verandering mee of vind je het lastig om nieuwe medewerkers op de juiste manier in te werken? Ook op dit gebied bieden wij trainingen aan.

Voorbeelden van onze trainingen leidinggeven:
– Situationeel Leidinggeven
– Motiverend Leidinggeven
– Coachend Leidinggeven
– Verandermanagement
– Inwerken van nieuwe medewerkers
– Train The Trainer (met trainershandboek)
– Time Management Technieken
– Persoonlijke Effectiviteit
– Maken van een Marketing- en Salesplan
– Teambuilding workshops
– Effectief werkoverleg
– Leidinggeven op afstand
– Duidelijkheid in Leidinggeven
– Workshop samen verantwoordelijk
– Merkwaardenlaadsessie
– Workshop Sturing geven aan gedrag

Workshops strategie

Hoe geef je richting aan je strategie, en nog belangrijker: hoe implementeer je deze strategie? De omgeving waarin jouw organisatie actief is, verandert continu. Daarom is het noodzakelijk dat de organisatie zich blijft ontwikkelen. Vaak is dit op het gebied van structuur en cultuur. Wij hebben veel ervaring met strategische aanpakken.

Een greep uit de workshops zijn:
– Missie en Visie
– Strategische doelen
– Van Doelstelling naar Doen
– Waarden en normen

Gesprekstechnieken & Communicatie

Communicatie is veel meer dan praten alleen. Non-verbale communicatie is net zo belangrijk! Hoe zijn de communicatieve vaardigheden binnen jouw organisatie ontwikkeld? Hoe spreek je elkaar aan en hoe voer je bijvoorbeeld een slecht-nieuwsgesprek?

Wij helpen je bij het professionaliseren van jouw communicatie, zowel extern als intern. Door aandacht te besteden aan communicatie wordt vaak een cultuurverandering in gang gezet. Daarbij wordt eerst naar het concrete gedrag gekeken, dan worden er afspraken gemaakt en vervolgens spreek je elkaar erop aan.

Onze trainingen en workshops (zowel één op één als in teamverband):
– Gesprekstechnieken
– Goed in gesprek: functionerings- en beoordelingsgesprekken
– Goed in gesprek: Werving en Selectiegesprekken
– Goed in gesprek: Slecht-nieuwsgesprekken
– Goed in gesprek: Exitgesprekken
– Effectief Vergaderen
– Professioneel Presenteren
– Solliciteren vol zelfvertrouwen
– Teambuilding workshops
– Interne Klantgerichtheid – Collegialiteit
– Aanspreken van elkaar
– Werken en Versterken (outdoor)
– Persoonlijke presentatie & profilering; Imago building met non-verbale communicatie door authentieke en professionele uitstraling

Individuele coaching

Ook voor één op één begeleiding kun je bij ons terecht. Wij bieden altijd maatwerk aan en gaan daarbij uit van jouw leerdoelen. Welke competenties wil jij verder ontwikkelen? Onze coaches zijn zeer ervaren en bieden praktische handvatten die je direct kunt inzetten.

Wij bieden coaching op het gebied van:
– Leidinggeven
– Sales- en verkoopvaardigheden
– Ondernemerschap
– Loopbaankeuzes en sollicitatieprocedures
– Trainer competenties

Workshop teambuilding

Het doel van deze eendaagse workshop is om elkaar beter te leren kennen. Jullie gaan elkaars individuele kwaliteiten en competenties ontdekken en inzetten voor gezamenlijk teamwerk. We gebruiken daarbij deze onderwerpen en werkvormen:

  • Het Johari venster: de werking van communicatie en openheid in een team. Waar sta ik?
  • Opdracht Wapenfeiten: wat weet je nog niet van mij en wat leer ik van jou?
  • De ontwikkelfasen van een team: forming, storming, norming en performing. Hoe raakt dit ons als team?
  • Een communicatieopdracht, waarin samen tot een oplossing gekomen moet worden. Hoe gaat dat en wat is ieders rol?
  • Aanspreken en feedback geven: niet makkelijk, wel nodig. Hoe doe je dat op een goede manier?
  • Kwaliteitenspel: wat ziet de ander in jou en waar liggen ontwikkelkansen? Zeg het!

We organiseren verder een leuke en uitdagende activiteit. De besproken kwaliteiten en competenties van de individuele teamleden kunnen zo in de praktijk ingezet worden. Hoe werken we samen?

Als avondactiviteit bieden wij onder andere de volgende opties:
Escape room: samen proberen uit een themaruimte te komen, dus creativiteit en goede communicatie is nodig! Ieders kracht moet worden ingezet. Napraten gegarandeerd!
Koken: wat schaft de pot? Onder leiding van een culinair specialist bereid je met elkaar een diner waarbij ieder zijn talent kwijt kan. Let op: met gekke opdrachten tussendoor.
Schapen drijven: met echte schapen, een herdershond en een professionele schaapherder die het voordoet. Een onvergetelijke ervaring met directe feedback… van schapen!
Schilderen: samen werken aan één opdracht. Overleggen moet. Als groep bedenk je vormen en schilderstijlen (van verfsmijten tot een beeldmerk ontwerpen). Output: een groot schilderwerk, wat deelbaar is en waarvan elke deelnemer een stuk meekrijgt.
Filmen & vloggen: een professional leert jullie korte en krachtige filmboodschappen op een technisch goede manier te maken. Te gebruiken voor een eigen YouTube kanaal of intranet. Hoe creatief is het team? Leuk en leerzaam!
Zeilen: kom met je team aan boord van een prachtig zeilschip. Voel de wind en het water op je gezicht, terwijl je zelf aan het roer staat. Vol energie praat je daarna door met je team over de plannen voor de toekomst. Het zeilen doe je onder leiding van de schipper, het doorpraten onder begeleiding van ons.

Graag maken wij een (prijs)voorstel op maat, inclusief begeleiding en een trainer van Cenergy.

Online training persoonlijke effectiviteit

In 8 weken weer IN CONTROL!
Het IN CONTROL online programma helpt ondernemers, leidinggevenden en medewerkers om in 8 weken weer controle en grip te krijgen op taken en activiteiten. Wat levert het op? Rust in je hoofd, overzicht en structuur, je hebt minder last van stress, bespaart tijd en bereikt je doelen op een slimmere manier.

Via video’s, opdrachten en checklists doorloop je het programma in je eigen tempo. Tijdens de eerste 8 weken kan je inbellen tijdens de online coaching calls om specifiek in te gaan op de problemen waar jij tegenaan loopt. Binnen een maand heb je de investering er al uit.

Speciaal aanbod voor relaties van Cenergy
Samen met onze trainer Eva Rietbroek bieden we je een interessante korting aan op dit trainingsprogramma. Neem voor meer informatie contact op met ons via info@cenergy.nl.

Meer lezen?

Individualisering in opleidingenland

Persoonlijke opleidingsplannen, één op één begeleiding en persoonlijke coaching: het gebeurt steeds meer. Wat dat betreft is er een beweging gaande in opleidingsland: naar individualisering. ‘Op maat’ begeleiding per persoon wordt steeds belangrijker.

Training of cursus kost gemiddeld 1.000 euro per werknemer

Ook gelezen in het nieuws: bedrijven die werknemers laten deelnemen aan cursussen, zijn daar gemiddeld 1.000 euro per werknemer aan kwijt. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. “Er zit nauwelijks verschil in de gemiddelde uitgaven voor opleidingen tussen grote en kleinere bedrijven. Concerns met meer dan 250 werknemers trekken per arbeidskracht maar 100 euro meer uit dan kleinere bedrijven.”

24h Personal Plan workshops

Brancheorganisatie Novaka organiseert in de kantoor- en boekhandelbranche 24h Personal Plan workshop. Het doel: ervoor zorgen dat medewerkers zich verantwoordelijk gaan voelen voor de verandering. De nadruk ligt tijdens de workshop op het verandervermogen, de zelfregie én op verbinding. Cenergy traint mee met deze workshop.