Bekijk onze LinkedIN account

Fysieke winkel waardevol

Zaterdagmorgen 10.00 uur – IJzerhandel Alkmaar: “Ja, hallo, ja, ik zoek zo’n… Ja, zo’n, hoe noem je dat? Zo’n schroef met aan één kant schroef en aan de andere kant bout”. “Een stokeindje, bedoelt u mevrouw? Welke maat heeft u nodig? Waar gaat u het voor gebruiken? Hoeveel gewicht komt er aan te hangen? En wilt u er dan direct een Torx schroevendraaier bij? Wel zo handig…”

Gelukkig kan het nog wel… daadwerkelijk een winkel binnenstappen. En ik blijk niet de enige die daar waarde aan hecht. Onderzoek van ABN AMRO toont aan dat fysieke winkels binnen de detailhandel belangrijk blijven voor consumenten, ondanks de sterk groeiende markt van het ‘online shoppen’.

Voor de analyse peilde ABN AMRO 3.500 consumenten over hun voorkeur voor online en offline winkelen. Daaruit blikt dat fysieke winkels nog steeds belangrijk blijven bij de online strategie van winkels. Zo kunnen mensen bijvoorbeeld online geïnspireerd raken om offline iets te kopen. Ook willen kopers producten kunnen aanraken. Voor 40 procent van de ondervraagde consumenten is dit doorslaggevend bij de aanschaf van iets. Een ander voordeel van fysieke winkels, is dat mensen producten direct mee naar huis kunnen nemen. Ja, want als je nú dat schilderijtje wil ophangen, wil je niet wachten op een levertijd van 3-5 werkdagen. Toch?

Merel van der Waal – Wesseling



Geef een reactie