Bekijk onze LinkedIN account

Competentie- en gedragsanalyse

Meten is weten. Voordat wij aan de gang gaan in een training/coaching willen we eerste het beginniveau van de deelnemer(s) weten, zodat wij aansluiten bij de praktijk van die persoon en team. Hiervoor gebruiken we afhankelijk van de vraag, diverse metingen:

DAS-test
Gedrag bestaat uit drie elementen: dominant, sociaal en afstandelijk. Hoe is die verhouding bij jou? En wat is het effect daarvan op collega’s en op gasten / klanten? Met deze test krijg je inzicht en handvatten om gesprekken nog beter te voeren.

‘360 graden feedback test’ op leidinggeven
Met deze test verkrijg je meer inzicht in jouw voorkeursstijlen als leidinggevende. Is dat wel altijd effectief? We vragen jou, twee medewerkers / collega’s en jouw leidinggevende om de test in te vullen. Zo krijg jij vanuit alle kanten feedback op jouw manier van leidinggeven. Dat brengt vaak verrassende uitkomsten met zich mee! Je bent je na deze test nog bewuster van de leiderschapsstijlen en welke stijl je wanneer het meest effectief kan inzetten. Deze test wordt altijd ingezet in combinatie met training of coaching.

ACT – competentie analyse
ACT staat voor Analytical Competence Tool. De ACT®-meting is uniek en combineert tekst met beeld. Zo maakt de meting een onderscheid tussen natuurlijke en aangeleerde competenties: wat is bij jou bewust en onbewust gedrag en welke drijfveren liggen achter dit gedrag verborgen? ACT® geeft zo inzicht in competenties: datgene waar je van nature goed of minder goed in bent. Ook zie je onderscheid tussen motivatie die uit jezelf komt en motivatie die anderen je opleggen.

DISC – gedragsstijlen analyse
DISC staat voor de vier gedragsdimensies Dominantie, Invloed, Stabiliteit en Conformiteit. Met de DISC analyse krijg je inzicht in jouw eigen gedragsstijlen, weet je waarom jouw houding richting anderen is zoals die is én kun je dagelijkse gedrag voorspellen. Op basis van de vier dimensies zijn gedragingen te herkennen (de vier kleuren): Direct en dynamisch, Inspirerend en interactief, Sociaal en stabiel, Correct en consciëntieus.