Bekijk onze LinkedIN account

De basis op orde!

Excellente dienstverlening dankzij een stevige basis

Onze opdrachtgevers zijn, net als wij, ontzettend ambitieus. “We willen naar een 9”, wordt vaak geroepen. En hoezeer we deze ambitie ook waarderen, ons motto is ook: zorg eerst dat je basis op orde is. Vaak wordt deze ‘stap’ overgeslagen en willen organisaties meteen al vlammen. Maar schep je daarmee de juiste verwachtingen bij je klant, bezoeker, patiënt of collega? Een paar voorbeelden!

Eerste indruk is echt belangrijk

Probeer je een nieuwe klant binnen te halen? Zorg dan voor een goede eerste impressie. Je hebt je van te voren ingelezen en weet wie je voor je hebt. Bovendien zorg je dat je de offerte op tijd aanlevert. Staat hier alle wensen van de klant in? Laat de klant meteen zien dat je geluisterd hebt tijdens het verkoopgesprek. Zorg voor een persoonlijke noot én refereer altijd naar het gesprek.

Wees bereikbaar

Jullie Instagram account moet de hit van de branche worden. Veel volgers, likes and comments. Yes! Heel leuk en helemaal van nu. Maar wat als een van je (potentiële) klanten gewoon een vraag heeft? Kan hij jullie ook bellen of mailen? En hoe beantwoorden jullie zijn vragen? Binnen welke termijn en op wat voor manier? Het begint bij bereikbaarheid.

Kom je beloftes na

Dit klinkt als een open deur. Maar toch hebben veel bedrijven moeite om hun afspraken na te komen. Je hoeft niet hele grote beloftes te doen. Heel simpel voorbeeld uit de zorg: een patiënt heeft een afspraak om 10.00 uur. Zorg dat hij/zij op het afgesproken tijd naar binnen wordt geroepen. Lukt dat niet? Geef het dan aan. “Zeg wat je doet en doe wat je zegt!”