Bekijk onze LinkedIN account

De belevenissen van een Mystery Medewerker

Mystery onderzoek, we doen het allemaal op onze eigen manier. We doorlopen de guest journey in een hotel, de customer journey in een winkel en ook tijdens een telefoongesprek hebben we onze ‘gastvrije’ voelhorens aanstaan.

Lees hier meer over ‘de belevenissen van een Mystery Medewerker’. Mystery Medewerkster Harco aan het woord.

Harco, wat doe je in het zakelijk leven?
Ik ben operationeel manager bij een contractcateraar, Cater Concept. Daarnaast ben ik in 2016, naast mijn baan, gestart als coach in gastvrijheid. Dit doe ik voor diverse opdrachtgevers, zowel in de bouw, retail als horeca. Ik help ondernemers inzicht te krijgen hoe gastvrij ze zijn en wat ze nog beter kunnen doen!

Waarom ben je Mystery Medewerker geworden?
Ik kwam in 2015 via mijn zwager in gesprek met Gerwin. Tijdens het gesprek vroeg Gerwin waar ik blij van werd. Blij word ik van medewerkers gastvrijer maken, door hun een spiegel voor te houden. En ik ben ervan overtuigd dat door een medewerker niet alleen op kennis maar ook op gedrag te sturen, een onderneming gezonder wordt.

Wat is het laatste Mystery Onderzoek dat je hebt uitgevoerd?
Een Mystery Informatiecall voor een jaarlijks onderhoudscontract van keukenapparatuur.

Wat vind je er leuk aan?
Het signaleren wat er (nog) beter kan en wat ik daar zelf ook van kan leren. Op deze manier houd je elkaar op een positieve manier scherp.

Wat vind je er niet leuk aan?
Oww… weinig, maar wat je soms merkt is dat de medewerkers zich aangevallen voelen, als je de tips-tops bespreekt na een Mystery Onderzoek. Terwijl je hen juist wilt helpen.

Hoe was jouw eerste Mystery Onderzoek?
Spannend! Ik ging als Mystery Medewerker naar een hotel voor een Mystery Visit. En dan is het zoeken naar wat moet ik gaan doen? Hoe moet ik mij gedragen? En heb ik voldoende oog voor detail? Ik heb genoten van de Visit en van mijn eerste Mystery Onderzoek. Dat smaakte naar meer.

Wat vind het allerleukste aan Mystery Onderzoek?
Dat ik verschillende bedrijven mag bezoeken. Maar vooral doordat ik de medewerker help, ik de gast of klant nog blijer maak. En dat uiteindelijk een ondernemer of onderneming groeit in gastvrijheid.

Aan wie kan Harco het stokje doorgeven? Vind jij het leuk om de volgende Mystery Medewerker te zijn? Reageer en we maken een afspraak.



Geef een reactie